szerkesztő, műsorvezető

Budapest, 1939. július 05.  


Tanulmányai:


Gimnáziumi érettségi.                        

Fővárosi Zeneiskola Szervezet

 


Munkahelyei:

  • Telefongyár                        
  • Budapesti Ifjúsági Könnyűzenei Klub vezetője
  • Magyar Televízió (1968-2000)  

Középiskolai tanulmányainak befejezése után műszerész szakmát tanult és a szakmájában dolgozott. Korábbi zenei tanulmányaira tekintettel – a KISZ Budapesti Bizottsága felkérésére- a Budapesti Ifjúsági Könnyűzenei Klub vezetője lett. Feladata volt szakmailag, szervezésileg segíteni az akkor még amatőrnek minősülő zenekarok, előadók tevékenységét. 1966-ban a Magyar Rádió – Komjáthy György fémjelezte – Csak fiatalok - című műsorának is külső munkatársa lett, mint a műsor mellett működő klub vezetője. 1967-ben zenei konzultánsa volt az Ezek a fiatalok - című filmnek. 1968 nyarán, a Magyar Televízió Művészeti Főosztályán megalakult Könnyűzenei Rovat vezetője, Bánki László műsorszerkesztőnek hívta meg. Első tévés műsorát 1968 szeptemberében készítette 2+1 - címmel a Tolcsvay Trió, Szánti Judit és Doleviczényi Miklós közreműködésével, a műsorvezető Bródy János, a rendező Szitányi András volt. Első nagyobb munkája az Extázis 7-10-ig című, mozikban is bemutatott másfél órás dokumentumfilm volt Kovács András rendezésében. 1969 januárjában kezdődött első műsor sorozata a KKK (Könnyűzenét Kedvelők Klubja), amely havi rendszerességgel a könnyűzene majd’ minden ágával foglalkozott. Az első nagyobb lélegzetű show-t Koncz Zsuzsával készítette Volt egyszer egy lány címmel 1969-ben. Ezt követte 1970-ben a Metró együttessel, Toldy Máriával és az akkori Omegával készített önálló produkciók. 1976-tól indult Tánczos Gábor kollégájával közösen szerkesztett Egymillió fontos hangjegy - című heti negyedórás műsoruk, mely hét éven át, a szombat esti Híradó előtt az egyik legkedveltebb műsorrá vált, mivel a legaktuálisabb sikerdalokat mutatta be. Számos jazzműsort készített többek között: Oscar Petersonnal, Dizzy Gilespivel, Duke Ellingtonnal, Rhoda Scottal, Szabó Gáborral, Count Basievel, Dave Brubeckkel, Chick Coreával. 1969-ben kezdődött a Jazzpódium -című sorozata (később: Tele Jazz Pódium), amely főleg a magyar jazz kiválóságaival foglalkozott 1997-ig. (Az utolsó negyven részt maga rendezte.) Számos műsort készített a magyar könnyűzene legjobbjaival: Kovács Kati, Koncz Zsuzsa, Zalatnay Sarolta, Cserháti Zsuzsa, Katona Klári, Zorán, Komár László, Aradszky László, Koós János, Máté Péter, Szécsi Pál, az Omega-, az Illés-, a Metró-, a Bergendy-, a Hungária-, a V’Moto Rock-, a Fonográf-, a KFT-, az R-GO-, és a Locomotiv GT együttesek közreműködésével, mely műsorokat többek között Bednai Nándor, Horváth Ádám, Jancsó Miklós, Sándor Pál, Szitányi András  rendezte.
1980 januárjában indult talán legkedveltebb műsora a Pulzus, amelynek nemcsak szerkesztője, de műsorvezetője is volt olyan személyiségekkel, mint Sztevanovity Dusán és Vágó István. Az 1987-től kezdődő Roxínpad, a 33 adást megért élő koncertsorozat szintén újdonság volt, olyan helyszínekkel, mint a Kertészeti Egyetem Klubja /KEK/, a SOTE Klub, a Kisstadion, a BS és az Agárdi Popstrand. 1980-tól 22 alkalommal, több mint 200, egyenként 35-40 perces műsort forgatott a finnországi Pori Jazz Fesztivál eseményein olyan világsztárokkal, mint pl. Miles Davis, Gerry Mulligan, Diana Krall, Sarah Vaugham, Manhattan Transfer, Bobby McFerrin, Herbie Hancock, stb. 32 éves tévés pályafutásának két legfontosabb kísérőjének Zentay László operatőrt és Csáki László gyártásvezetőt tekinti.    

Díjak, kitüntetések: 

10 elnöki Nívódíj
ARTISJUS-díj (1990) „magyar zeneművek bemutatásáért és népszerűsítéséért” 

 

Forrás: Önéletrajz Módos Péter