Babiczky László rendező 06 20 91-45-118 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. www.facebook.com/babiczkylaszlo

kereskedelmi igazgató  

Sajókazinc, 1944. december 16.

Tanulmányai:

Közgazdagság-tudományi Egyetem (1964-1967)

Magyar Televízió gyártásvezetői tanfolyama (1968-1969)

Magyar Külkereskedelmi Kamara Propaganda szakvizsga (1969-1970)

Közgazdász doktorátus (1978)

Felsőfokú külkereskedelmi szakvizsga (1984)  

Munkahelyei:

  • Magyar Rádió és Televízió (1968-1997)
    főelőadó (1968), osztályvezető helyettes (1969-1970), osztályvezető (1970-1982), főosztályvezető (1982-1986),
    Kereskedelmi igazgató és elnökségi tag Magyar Televízió (1986-1997), ezen belül a Magyar Rádió kereskedelmi igazgatója (1986-1991)
  • MTM-SBS (TV2), Kereskedelmi főigazgató (1997-2002)
  • Független médiaszakértő (2002-től)
  • Médiasmart Hungary Oktatási Közhasznú Társaság, ügyvezető igazgató (2006-tól)   

Szakmai tevékenysége a televízión belül:

- A Magyar Televízió teljes kereskedelmi bevételének biztosítása és a felette való diszpozíció 
- A Magyar Televízió, mint piaci versenyképes működő szervezet biztosítása 
- A Magyar Televízió marketingstratégiájának teljes körű kidolgozása és a megvalósítás megszervezése 
- A Magyar Rádió kereskedelmi tevékenységeinek teljes körű irányítása 1991-ig.  

Jelenlegi meghatározó szakmai  tevékenysége a szakértés illetve a tanácsadói megbizatásokon túl a Média Smart oktatási program hazai bevezetése, mely a kiskorúak felvilágosítását szolgálja.
A Media Smart program összhangban van az EU által meghatározott oktatási trendekkel, íly módon hosszú távú stratégiát és megoldást kínál a kiskorúak, „áldozatként” aposztrofált célcsoportoknak szóló kereskedelmi üzenetek védelmére.
Célja, hogy a jövő médiafogyasztóit felkészítse a kritikus, tudatos fogyasztói magatartásra. A program a média literacy hazai alkalmazását hivatott terjeszteni.  

Hazai szakmai tagságok:

Magyar PR Szövetség
Magyar Reklámszövetség
Magyar Marketing Szövetség
Országos Televíziós és Rádiós Reklám Testület
Szövetség a Közcélú Kommunikációért
Reklám Világszövetség Magyar Tagozata

Nemzetközi szakmai tagságok:

EGTA (European Advertising Television Group) – tag 1984-2002
EGTA (European Advertising Television Group) – elnökségi tag 1998-2002

„Az EGTA (23 ország 43 TV társaság illetve 20 rádió) tagságom lehetőséget adott számomra az európai gyakorlat megismerésére az elektronikus média területén, ezzel összefüggésben a médiát érintő szabályzásokat, a Határontúli Televíziós Egyezményt, az Európai Direktivát, mely fontos szerepet játszik életünkben az európai csatlakozást követően is. Az európai szervezet keretében módom volt résztvenni annak alakításában, illetve a hazai gyakorlatban történő alkalmazásában. Öt éven keresztül, mint elnökségi tag aktívan közreműködtem az irányelvek piackonform kialakításában.”  

Közéleti tevékenység:

Reklámvilágszövetség Magyar Tagozat elnöke, 2000-től
Szövetség a Közcélú Kommunikációért ügyvezető elnöke 2005
Törvényelőkészítő Bizottság Médiatörvény-tervezet 2005-2006

Oktatási tevékenység:  

Címzetes főiskolai tanár. Felsőoktatási Intézményeknél médiaismeretet tanít, szakmai konferenciákon előadásokat tart.  

Publikációk:

Tankönyvek, tananyagok, szakfolyóiratok
A magyar médiaipar elemzése ÉVSZÁM
Országos kereskedelmi televíziók piaci helyzetének elemzése ÉVSZÁM

Díjak, kitüntetések:

Magyar Köztársaság Kiskeresztje érdemérem
Elnöki Nívódíj több alkalommal.

 

Forrás: saját adatközlés

Babiczky László rendező 06 20 91-45-118 Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. www.facebook.com/babiczkylaszlo